Voorbeeld fixatie inductie

Voordat ik begin, ga eerst lekker zitten in je stoel, armen op je benen of op de leuningen, en maak het jezelf zo comfortabel mogelijk. Haal diep adem en zodra je uitblaast, ontspan je.  Concentreer je op dat lichtpuntje op het plafond (kies altijd iets boven ooghoogte).

Ik tel zo meteen van 10 naar 1, en bij elke tel merk je dat je meer en meer ontspant, terwijl je ogen gericht blijven op dat punt en dat je lichaam prettiger aanvoelt en zwaarder met elke tel.

10...Je hoort mijn stem, en je concentreert je op dat lichtpunt. Alle andere geluiden zijn niet belangrijk en ontspannen je zelfs meer. Je lichaam voelt prettiger aan en steeds zwaarder.

9...Haal diep adem. En terwijl je langzaam uitblaast, merk je dat je spieren ontspannen, in je nek, schouders en rug. Bij iedere keer dat je diep in- en uitademt merk je dat alle spieren zich meer en meer ontspannen en dat je dieper en dieper wegzakt.

8...Blijf staren naar dat punt. Het is ok als je ogen vaker knipperen, en dat je oogleden zwaar aanvoelen. Als je je ogen wilt sluiten, dan mag dat. Tot dat moment dat je ogen vanzelf dichtvallen, blijf je focussen op dat punt terwijl je lichaam meer en meer ontspant.

7...Concentreer je op mijn stem, alle andere geluiden zijn niet belangrijk. Mijn woorden stromen door en over je lichaam. Meer en meer ontspannen. Je ademhaling wordt dieper met ieder woordje dat je hoort.

6...Je gedachten vertragen, je onderbewustzijn anticipeert al het volgende nummer om zo meteen heerlijk in een diepe trance weg te zakken. Je lichaam voelt heerlijk ontspannen.

5...En terwijl je steeds dieper wegzakt met iedere ademteug, de laatste spanning en stress verdwijnt uit je lichaam. De ontspanning verspreid zich door je hele lichaam, je ogen knipperen meer en meer en al je spieren zijn losser en meer en meer ontspannen

4...Je voelt jezelf steeds dieper wegzakken, zo natuurlijk, je ogen nog steeds op dat punt, zo zwaar inmiddels. Je hoort mijn stem en misschien willen je ogen nu sluiten en je merkt hoe goed het voelt voor je onderbewustzijn om je volledig open te stellen voor mijn stem en te genieten van een heerlijke diepe trance

3...Terwijl je onderbewustzijn wacht op dat laatste nummer, zo graag, neemt je bewustzijn een mini vakantie, even heerlijk weg, diep weg.

2...En je voelt jezelf zakken dieper en dieper, zo natuurlijk en eenvoudig, in je onderbewustzijn. Dieper en dieper.

1...Meer en meer ontspannen. Het voelt zo prettig

0...DIEPE SLAAP. (eventueel met vingers knippen, maar zeg het autoritair. Wel in dezelfde mindset als voorheen)

Wil je meer weten over hypnose? Volg een hypnose opleiding of een gratis workshop van Response Instituut!
Reactie plaatsen