header-nlp-practitioner-business

COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN EN SALESTRAINING IN DE B2B MARKT

certificatie-medaille-usp3x

20+jaar ervaring in communicatie, leiderschap, coaching en persoonlijke effectiviteit

1000+ tevreden cursisten. Jij straks ook?

18 erkende & toonaangevende opleidingen

data & aanmelden 

Algemene info

In deze training gaat de deelnemer oefenen met het voeren van commerciële vaardigheden die hij tegenkomt in de werkpraktijk. De theorie die aangereikt wordt, dient als basis voor deze oefeningen.

De training wordt gegeven door één van de enthousiaste en ervaren trainers van Response Instituut i.s.m. OVD Opleidingen. De training bestaat uit een combinatie van theorie, praktijkopdrachten, e-learning en actieve werkvormen.


Deze training bevat 1 dagdeel waarin je gaat oefenen met een ervaren trainingsacteur.


Doelgroep: Vertegenwoordigers, accountmanagers en commercieel medewerkers buitendienst.


Doel: In deze training gaat de deelnemer oefenen met het voeren van commerciële vaardigheden die hij tegenkomt in de werkpraktijk. De theorie die aangereikt wordt, dient als basis voor deze oefeningen. De deelnemer ervaart hoe hij zichzelf, het product of dienst en de organisatie naadloos laat aansluiten bij de belangen en behoeften van de klanten. Hiervoor doorloopt hij een commercieel proces.


Aan het eind van de training heb je goed inzicht in:


  • De essenties van het opbouwen en onderhouden van klantrelaties.
  • Het bijbehorende verkoopproces.

En ben je in staat:


  • Het maximale uit de relatie met bestaande en nieuwe afnemers te halen.
  • Aan jouw bedrijf goede input te geven over de behoeften en wensen van de klant.

Studierichting

De deelnemer leert zijn commerciële vaardigheden te herkennen en toe te passen; structuur geven aan het commerciële proces; sturing geven aan effectief koopproces; omgaan met bezwaren, weerstanden en klachten. De training is mbo4-niveau.

Inhoud van de training

De training brengt inzicht en kennis in de onderwerpen, en hun onderlinge samenhang, die van belang zijn voor het opbouwen en behouden van klantrelaties.


Onderwerpen die aan de orde komen zijn o.a.:


  • De eerste indruk bij de klant.
  • Contact maken.
  • De emotionele gelaagdheid van een gesprek.
  • Passende houding en gedrag per moment.
  • Opbouw en structuur van een commercieel gesprek.
  • Het verkennende en het doelgerichte gesprek.
  • Behoefte van de klant inventariseren.
  • De fases van beslissing, het ja-ritme.
  • Closing the deal.
  • Timing: stoppen of doorgaan, de relatie met de klant.
  • Omgaan met verschillende klanttypen.
  • Omgaan met bezwaren en weerstanden.
  • Houding en gedrag.

De training bestaat uit:

  • Klassikale lesuren.
  • Individuele persoonlijke begeleiding en ondersteuning.
  • Virtuele lessen, e-learningmodules met digitaal lesmateriaal.
  • Workshop, webinar en eindopdracht.

De e-learningmodules (w.o. ‘Klanttypen’ en ‘Ultieme klantgerichtheid voor leidinggevenden’) worden verzorgd door Icademy B.V., de overige trainingscomponenten door OVD Opleidingen B.V.

Praktische informatie

Studiebegeleiding

Theorielessen, groepsdiscussie, rollenspel met behulp van een acteur; Praktijkopdrachten; Inclusief e-learning module ‘Klanttypen’. Begeleiding tijdens en tussen de trainingsmomenten door is aanwezig c.q. beschikbaar.


Vooropleiding

Minimaal mbo3-niveau.


Locatie

De training wordt in principe verzorgt bij jullie bedrijf of een gefaciliteerde locatie elders. Indien gewenst is het ook mogelijk deze bij Response Instituut plaats te laten vinden.


Groepsgrootte

Dit heeft een minimum van 10 deelnemers. Het advies is om een groep van minimaal 13 samen te stellen zodat er marge wanneer iemand tóch niet in staat is de training te volgen.


Data

Deze worden in overleg gepland. De 3 dagen kunnen aaneengesloten plaatsvinden of los op drie aaneengesloten weken. Ook is het mogelijk in dagdelen te werken. (2 dagdelen is 1 dag).


Toetsing

E-learning opdracht met een toets. De training wordt afgerond met een officieel certificaat.


Locatie

De training kan plaatsvinden op de bedrijfslocatie, op onze locatie in Roermond of een andere door het bedrijf kiezen locatie.

 

Resultaat

  • De deelnemer leert in gesprekken met de klant duidelijker over te komen, zijn persoonlijke effectiviteit te vergroten en regie te nemen en te behouden in het verkoopproces.

  • De deelnemer is in staat op een effectieve en efficiënte wijze een salesgesprek met een klant te voeren en goed af te ronden.

 


Waarom training volgen via Response Instituut?

"Response Instituut geeft mensen door haar opleidingen al 13 jaar de controle terug over hun leven en toekomst."


Wanneer je 's ochtends voet zet in het Response Instituut in Roermond, voelt het direct als thuiskomen. Ons team van trainers en mentoren verwelkomt je met een kopje thee of koffie.

Al gauw merk je, bij het Response Instituut gaat het niet om saaie theorie. Geen eenrichtingsverkeer, maar interactie. In kleine groepjes pas je leerstof direct toe op persoonlijke ervaringen van jezelf én die van de ander. 


De hele dag staat jouw persoonlijke mentor voor jou klaar. Deze beantwoordt elke prangende vraag of helpt je obstakels uit de weg te ruimen. 


Wat wij vaak terugkrijgen? Response Instituut voelt niet als de schoolbanken. Het is onderdeel van een reis waarin je jezelf ontdekt en ontwikkelt. Een dag waar je opgeladen en met nieuwe energie van thuiskomt!

Dit is Response Instituut

taking-ownership-slogan-response-instituut2x

"Taking Ownership is onze belofte,

aan een ieder die binnenstapt bij

 Het Response Instituut."

Nog een beperkt aantal gratis plekken!

Het aantal beschikbare gratis trainingen neemt af. Neem bij interesse direct contact op en claim je gratis training voor jouw organisatie. De trainingen dienen vóór 31-12-2022 afgerond te zijn.

Direct inschrijven 

nlp-practitioner-avond-training-limburg-geschikt

COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN EN SALESTRAINING IN DE B2B MARKT

📌1, 8, 15 november 2022


📍Roooms Roermond


Deze training duurt 3 lesdagen.


Totale studiebelasting is 45 uur.


GRATIS

ipv € 1.250/pp)


COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN EN SALESTRAINING IN DE B2B MARKT

📌16, 23 en 30 november 2022


📍Response Instituut  Roermond


Deze training duurt 3 lesdagen.


Totale studiebelasting is 45 uur.


GRATIS

ipv € 1.250/pp)


Incompany Training

nlp-practitioner-avond-training-limburg-geschikt

COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN EN SALESTRAINING IN DE B2B MARKT

📌 Op aanvraag

(training dient vóór 31 december 2022 afgrond te zijn)

📍Op bedrijfslocatie

of onze trainingslocatie in Roermond


Deze training duurt 3 lesdagen.


Totale studiebelasting is 45 uur.


GRATIS

ipv € 1.250/pp)


Neem contact op of vraag een terugbelverzoek aan!


Het is nu mogelijk om een GRATIS gecertificeerd 3 -daagse training te bieden aan je medewerkers. Dit is nu volledig gesubsidieerd in te zetten binnen je bedrijf of organisatie. Meer informatie? Neem contact op met

Sjoerd Somers

06-15876467

[email protected]

In samenwerking met Mentaal Vitaal Sterk